Ето как най-лесно да намерите вашето оптимално тегло

От Иван
Ето как най-лесно да намерите вашето оптимално тегло-Нутрима-бг

 

В най-общи линии, вашето оптимално тегло е това, при което се чувствате най-комфортно и което носи най-малък риск от развитие на хронични болести, като остеопороза, високо кръвно налягане, метаболитен синдром, диабет тип 2, инсулт, инфаркт и рак. 

Поддържането на оптимално тегло е особено важно, ако желаете да се радвате на добро здраве и дълъг живот. Можете лесно да намерите вашето оптимално тегло, според вашия ръст, с помощта на индекса на телесната маса.

 

Какво представлява индексът на телесна маса?

Ето как най-лесно да намерите вашето оптимално тегло-Нутрима-бг-1

 

Индексът на телесната маса (ИТМ) е биометричен показател, който Ви дава представа за състоянието на нашето лично тегло. ИТМ може да бъде изчислен лесно, в домашни условия, без да Ви е нужна сложна апаратура. Единственото, от което се нуждаете, е кантар и сантиметър. За да намерите вашия индекс на телесна маса трябва да разделите теглото си в килограми на квадрата на височината си в метри. Единицата за ИТМ е кг/м2, а формулата е следната: 

 

Формула ИТМ

  • ИТМ = КГ/М2

Където:

  • ИТМ – индекс на телесна маса
  • КГ – тегло в килограми
  • М2 – височината в метри на квадрат

 

Калкулатор за намиране на вашето оптимално тегло

А ето и още по-лесен начин за намиране на вашето оптимално тегло. С помощта на този калкулатор, можете лесно да намерите вашия индекс на телесна маса (ИТМ) и дори да изчислите индекса си на телесно затлъстяване (ИТЗ).

 

см
Фута
Инчове
кг
Паунди
см
Инчове

 

Резултати за ИТМ

ИТМ (кг/м2) Състояние на теглото
< 18.5 Поднормено тегло
18.5 – 24.9 Оптимално тегло
25 – 29.9 Наднормено тегло
30 – 34.9 Затлъстяване 1-ва степен
35 – 39.9 Затлъстяване 2-ра степен
> 40 Затлъстяване 3-та степен

 

Резултати за ИТЗ

Мъже – възраст 20 – 39 40 – 59 60 -79
Мазнини под нормата Под 8% Под 11% Под 13%
Нормални мазнини 8% – 21% 11% – 23% 13% – 25%
Мазнини над нормата 21% – 26% 23% – 29% 25% – 31%
Затлъстяване Над 26% Над 29% Над 31%

 

Жени – възраст 20 – 39 40 – 59 60 -79
Мазнини под нормата Под 21% Под 23% Под 25%
Нормални мазнини 21% – 33% 23% – 35% 25% – 38%
Мазнини над нормата 33% – 39% 35% – 41% 38% – 43%
Затлъстяване Над 39% Над 41% Над 43%

 

Вашето оптимално тегло – финални думи

За да поддържате оптимално тегло, бъдете физически активни, практикувайте здравословен начин на хранене, пийте повече вода, наспивайте се добре и избягвайте прекомерния стрес.

Спортувайте поне по половин час всеки ден, пийте минимум по 2 литра вода дневно, набавяйте си поне по 8 часа сън на денонощие, базирайте менюто си на бобови храни, зеленчуци, плодове, ферментирали храни, ядки, семена и пълнозърнести храни. Намалете приема на храни и напитки с високо съдържание на добавена захар, наситени мазнини, трансмазнини и сол.

Прочетете още: 7 от най-полезните съвети за ефикасно отслабване

 

Хареса ли Ви тази статия?

Хареса ли Ви тази статия? Ако сте я намерили полезна, защо не я споделите с Вашето семейство и приятели?

Също така сте добре дошли да харесате страницата ни и да ни последвате във Facebook, както и да се абонирате за нашия безплатен имейл бюлетин за полезни статии и съвети, свързани със здравословното хранене и отслабване.

Ако желаете да добавите нещо, което сме пропуснали или да споделите Вашето мнение по темата, можете да го направите, като оставите коментар в полето по-долу.

Благодарим Ви! Вашето мнение и идеи са важни за нас!

 

Използвани източници

  1. C.D. Gibson, D. Atalayer, et al. (2012). Body adiposity index (BAI) correlates with BMI and body fat pre- and post-bariatric surgery but is not an adequate substitute for BMI in severely obese women. International Journal of Body Composition Research.
  2. Dariush Mozaffarian, M.D., Dr.P.H., et al. (2011). Changes in Diet and Lifestyle and Long-Term Weight Gain in Women and Men.
  3. Dobner J, Kaser S. (2018). Body mass index and the risk of infection – from underweight to obesity.
  4. F Ofei (2005). Obesity – A Preventable Disease. GMJ – Ghana Medical Journal.
  5. Минестерство на Здравеопазването, Национален център по обществено здраве и анализи.

 


 

Абонирайте се за нашия безплатен имейл бюлетин за полезни статии и съвети.

Оставете коментар

Подобни публикации