Какво представлява кефирът и с какво е полезен?

От Иван
Какво представлява кефирът и с какво е полезен-Нутрима-бг

 

Какво е кефирът?

Кефирът, наричан още Булгарос или Талай, е вид пробиотична напитка, която се приготвя чрез заквасване на прясно мляко с кефирни зърна. Обикновено, за направата на кефир се използва краве, овче или козе мляко. В някои части на света използват и кобилешко мляко, като, в този случай, получената напитка се нарича Кумис. 

Кефирните зърна са известни още като кефирна гъба или тибетска гъба. Те представляват комбинация от пробиотици и дрожди, които са свързани в матрица от протеини, мазнини и захари. На външен вид, кефирната гъба наподобява формата на карфиол. 

 

С какво е полезен кефирът?

Какво представлява кефирът и с какво е полезен-Нутрима-бг-1

 

Кефирът е свързан с редица ползи за здравето, като подобрена храносмилателна функция, подсилен имунитет, подобрена мозъчна дейност, както и с понижен риск от развитие на инфаркт, инсулт, ракови болести, диабет тип 2 и дори затлъстяване.

 

  • Подобрява храносмилателната функция
  • Подсилва имунната система
  • Подобрява мозъчната дейност
  • Подобрява здравината и еластичността на кожата
  • Забавя процесите на стареене
  • Допринася за баланса на чревната флора
  • Подобрява функцията на бъбреците
  • Подобрява качеството и количеството на съня
  • Подпомага свалянето на излишните килограми
  • Намалява риска от развитие на остеопороза
  • Намалява риска от развитие на сърдечно-съдови заболявания
  • Намалява риска от развитие на ракови болести
  • Намалява риска от развитие на диабет тип 2

 

Кефирът – финални думи

Кефирът е вид ферментирала млечна напитка, чиято консумация е свързана с множество здравословни ползи, като подсилен имунитет, подобрено храносмилане, подсилена мозъчна функция, както и с понижен риск от развитие на редица хронични заболявания. 

Полезната напитка може да бъде приготвена в домашни условия и то изключително лесно. За целта са Ви необходими прясно мляко и кефирна гъба.

За да извлечете максимални ползи от кефира, консумирайте в продължение на 20 дни, след което си починете за 10 дни. Ако кефирът Ви се стори прекалено кисел, можете да го подсладите с плод, мед или с кленов сироп. 

Прочетете още: 7 от най-полезните пробиотични храни

 

Хареса ли Ви тази статия?

Хареса ли Ви тази статия? Ако сте я намерили полезна, защо не я споделите с Вашето семейство и приятели?

Също така сте добре дошли да харесате страницата ни и да ни последвате във Facebook, както и да се абонирате за нашия безплатен имейл бюлетин за полезни статии и съвети, свързани със здравословното хранене и отслабване.

Ако желаете да добавите нещо, което сме пропуснали или да споделите Вашето мнение по темата, можете да го направите, като оставите коментар в полето по-долу.

Благодарим Ви! Вашето мнение и идеи са важни за нас!

 

Използвани източници

  1. Katia Maalouf, et al. (2011). Kefir induces cell-cycle arrest and apoptosis in HTLV-1-negative malignant T-lymphocytes. Cancer Management and Research.
  2. Marina L. Ritchie, et al. (2012). A Meta-Analysis of Probiotic Efficacy for Gastrointestinal Diseases. PLOS ONE.
  3. Nathalie Khoury, et al. (2014). Kefir exhibits anti‑proliferative and pro‑apoptotic effects on colon adenocarcinoma cells with no significant effects on cell migration and invasion. International Journal of Oncology.
  4. Paula Carasi, et al. (2014). Safety Characterization and Antimicrobial Properties of Kefir-Isolated Lactobacillus kefiri. Biomed Research International.
  5. Sarah Cockayne, MSc, et al. (2006). Vitamin K and the Prevention of Fractures. Systematic Review and Meta-analysis of Randomized Controlled Trials. JAMA.

 


 

Абонирайте се за нашия безплатен имейл бюлетин за полезни статии и съвети.

Оставете коментар

Подобни публикации