Как да стопим подкожните мазнини за морето най-бързо?

От Иван
Как да стопим подкожните мазнини за морето най-бързо-Нутрима-бг

 

Как да стопим подкожните мазнини за морето най-бързо?

Лятото е вече в разгара си. Пролетните бури отминаха, оставяйки след себе си синьо небе и жарко слънце. Мнозина започнаха да планират почивката си на море, а някои дори успяха да усетят вече морския бриз, през слънчевите дни, в края на юни. 

И все пак, когато стане въпрос за море, почти винаги изниква една, леко досадна, мисъл, а именно – готови ли сме да се покажем по бански костюм и ако не, какво ни спира или притеснява? В 9 от 10 случая, отговорът на този въпрос е подкожните мазнини, натрупани през сивите зимни месеци. Точно така, повечето от хората никога не се чувстват комфортно, когато стане въпрос за море и бански костюми. Мнозина от нас смятат, че винаги има място за подобрение, независимо от състоянието на теглото ни, в момента. 

И така, ако сте сред тези хора, които биха се чувствали по-комфортно, ако успеят да стопят част от подкожните мазнини, преди да открият летния сезон, то тогава продълважайте да четете. По долу ще Ви представим 3 изпробвани и тествани от времето съвети, които ще Ви помогнат да влезете във форма за наближаващата почивка на море. 

Предупреждение! Имайте предвид, че следването на тези съвети може да доведе до прекалено голям брой събрани погледи на плажа, от противоположния пол (шегичка). 

И така, без повече излишни приказки или шеги, нека преминем към най-полезните съвети за топене на подкожните мазнини. 

 

Съвет № 1 за топене на подкожните мазнини – увеличете нивото на физическата си активност

Как да стопим подкожните мазнини за морето най-бързо-Нутрима-бг-1

 

Увеличете нивото на физическата си активност. В зависимост от това, колко време Ви остава до морето, съветваме Ви да започнете още днес и да увеличавате продължителността и интензивността на упражненията, с наближаване на почивката. 

Захванете се за работа още щом станете от леглото. Можете да започнете с разтегателни упражнения, лицеви опори, коремни преси или кофички. Отделете 10 – 20 минути, в зависимост от това, с колко време разполагате. Съветваме Ви да си навиете алармата на часовника с 15 – 20 минути по-рано – в крайна сметка е за добра кауза. Уверете се, че пулса Ви се е ускорил в края на тренировката – така ще знаете, че не сте си пропиляли времето и че сте се доближили още повече до желаната морска фигура. 

Стремете се да заменяте колата с колелото при всяка една възможност. Вземайте стълбите, вместо асансьора или ескалатора. Ако пътувате с градския транспорт, слезте 1 или 2 спирки по-рано и извървете оставащото разстояние пеша. Ако работите в офис, попитайте работодателя си дали не предлага възможност за правостоящо бюро. 

Започнете да практикувате някакъв вид спорт, ако не всеки ден, то поне през ден. Можете да опитате с каране на колело, плуване, тичане, футбол, волейбол, тенис, вдигане на тежести или планинарство. Основната идея зад този съвет, за топене на подкожните мазнини, е да вкарате тялото си в отрицателен калориен баланс. Това ще Ви гарантира, че калориите които приемате ще са по-малко от тези, които изразходвате. По този начин тялото ще трябва да си набавя останалите калории от запасите, които в повечето случаи са във вид на подкожни мазнини. 

Използвайте калкулатора за прием на калории, по долу, за да пресметнете какъв трябва да е дневният Ви калориен прием, за да сте сигурни, че поддържате тялото си в отрицателен калориен баланс.

 

Калкулатор за дневен прием на калории

Моля въведете възраст
Моля въведете пол
Моля въведете височина
Моля въведете тегло
Моля изберете ниво на физическа активност
Моля въведете вашето име
Моля въведете имейл адрес

 

Съвет № 2 за топене на подкожните мазнини – започнете да се храните здравословно

Как да стопим подкожните мазнини за морето най-бързо-Нутрима-бг-2

 

Колкото и пот да излеете на стадиона или в местната фитнес зала, ако не обръщате сериозно внимание на това което слагате в чинията си, то шансовете Ви за постигане на желаната лятна фигура най-вероятно ще бъдат близки до нула.

Правилното хранене лежи в основата на всяка една цел, свързана с промяна на личното тегло или телосложение. Ако желаете да се отървете от подкожните мазнини, възможно най-бързо, то обърнете внимание на хранителните си навици и то още днес. 

За най-бързи резултати, за справяне с подкожните мазнини, базирайте седмичното си меню на бобови храни, пълнозърнести храни, плодове, зеленчуци и пробиотични храни. Ядките и семената също спадат в тази категория, но Ви съветваме за момента да се абстрахирате от тах, тъй като те са висококалорична храна.

Намалете консумацията на храни от животински произход, като месо, мляко, риба и яйца. Тези храни обикновено са с високо съдържание на мазнини и калории. И не се притеснявайте дали ще можете да си набавите достатъчно завършени белтъчини. Комбинацията от бобови култури със зърнени храни ще Ви набави всичките 9 незаменими аминокиселини, без излишните мазнини, наситени мазнини или холестерол

Избягвайте приема на преработени меса, пържени храни, захарни изделия, солени изделия, бели тестени изделия и газирани напитки. Съветът ни тук е да се разделите с тези храни изцяло, в оставащите дни до морската ваканция. Това са храните с най-високо съдържание на добавен захар, трансмазнини, наситени мазнини, празни калории и сол и съдържат в себе си половината менделеева таблица. 

За финал, към този съвет за топене на подкожните мазнини, бихме добавили да намалите порциите, да използвате малки чинии и купи, да дъвчете бавно и продължително и да преустановите храненето когато се почувствате сити на 80%.

Прочетете още: 8-те златни съвета за здравословно хранене

 

Съвет № 3 за топене на подкожните мазнини – наспивайте се пълноценно

 

Знаете ли, че хората, които се наспиват пълноценно, са много по-енергични, по-жизнерадостни, по-продуктивни и с по-добро лично тегло, в сравнение с тези, които страдат от недостиг на сън? Да точно така – хората които спят поне по 8 часа на денонощие са с по-ниско процентно съдържание на подкожни мазнини, от тези които спят по 6 часа или по-малко.

Ако желаете да поддържате стройна фигура, съветваме Ви да започнете да си набавяте достатъчно сън. Стремете се да спите поне по 7 – 8 часа на денонощие. Избягвайте употребата на електронни устройства преди лягане или приема на кофеинови напитки, в късните следобедни часове. 

Ако изпитвате трудности в заспиването вечер, можете да опитате с четене на книга или слушане на релаксираща музика. Много хора практикуват медитация или упражнения за дишане, които помагат на тялото да се отпусне и да се приготви за сън. 

Ако живеете в шумен район, започнете да използвате тапи за уши. Ако не сте прибягвали до тяхната употреба досега, в началото можете да изпитате известен дискомфорт. Не се предавайте обаче – до седмица ще сте свикнали напълно с тяхната употреба, а шумът от вън ще е вече минало. На пазара се предлагат различни видове тапи за уши, изберете тези, които са най-удобни за вас. 

 

Финални думи

Казано на кратко, ако желаете да стопите подкожните мазнини за морето възможно най-бързо, увеличете нивото на физическата си активност, започнете да се храните целесъобразно и подобрете качеството и количеството на съня си.

Друг много важен момент е да увеличите консумацията на вода. Започнете да пиете поне по 2 литра вода дневно. Така ще намалите чувството си на глад през деня. Изпивайте по една чаша вода непосредствено преди ядене. Носете бутилка с вода със себе си по всяко време и отпивайте често. 

И така, след като вече се запознахте с трите основни начини за топене на подкожните мазнини, съветваме Ви да оставите на страна устройството, което използвате в момента и да се захващате за работа. Ако нямате много време до почивката, можете да увеличите нивото на физическата си активност и да намалите приема на храна, малко повече. За в бъдеще, обаче, Ви съветваме да намерите златната среда, така че да можете да поддържате темпото за дълъг период от време. А защо не и до живот?

Така не само ще се радвате на идеално тегло и стройна фигура, но и ще подобрите значително състоянието на вашето здраве.

Ако не сте сигурни какво е състояние на вашето тегло в момента, можете да използвате индекса на телесната маса, за да го определите бързо и лесно и то в домашни условия. Индекс на телесна маса между 18.5 – 24.9 индикира здравословно тегло. ИТМ под 18.5 говори за поднормено тегло, този между 25 – 29.9 – за наднормено тегло, а индекс на телесна маса по-голям от 30 алармира за затлъстяване. 

Използвайте калкулатора за индекс на телесна маса и затлъстяване, по-долу, за да намерите вашия индекс на телесна маса, както и вашия индекс на телесно затлъстяване. 

 

Калкулатор за индекс на телесна маса и затлъстяване

см
Фута
Инчове
кг
Паунди
см
Инчове

 

Хареса ли Ви тази статия?

Хареса ли Ви тази статия? Ако сте я намерили полезна, защо не я споделите с Вашето семейство и приятели?

Също така сте добре дошли да харесате страницата ни и да ни последвате във Facebook, както и да се абонирате за нашия безплатен имейл бюлетин за полезни статии и съвети, свързани със здравословното хранене и отслабване.

Ако желаете да добавите нещо, което сме пропуснали или да споделите Вашето мнение по темата, можете да го направите, като оставите коментар в полето по-долу.

Благодарим Ви! Вашето мнение и идеи са важни за нас!

 

Подкожните мазнини – използвани източници

  1. C.D. Gibson, D. Atalayer, et al. (2012). Body adiposity index (BAI) correlates with BMI and body fat pre- and post-bariatric surgery but is not an adequate substitute for BMI in severely obese women. International Journal of Body Composition Research.
  2. Dariush Mozaffarian, M.D., Dr.P.H., et al. (2011). Changes in Diet and Lifestyle and Long-Term Weight Gain in Women and Men.
  3. Dobner J, Kaser S. (2018). Body mass index and the risk of infection – from underweight to obesity.
  4. Obesity and overweight. (2020). World Health Organization.
  5. SHUMEI XU and YING XUE. (2016). Pediatric obesity: Causes, symptoms, prevention and treatment. Experimental and Therapeutic Medicine.

 


 

Абонирайте се за нашия безплатен имейл бюлетин за полезни статии и съвети.

Оставете коментар

Прочетете още