Как най-добре да се справим с пролетната умора?

От Иван
Как най-добре да се справим с пролетната умора-Нутрима-бг

 

Едва ли има някой, който не очаква пролетта и то с голямо нетърпение. Особено след такава зима, която ни изненада със странно поведение, липса на сняг и мрачни дни. И все пак, рано или късно пролетта идва, носейки със себе си цъфнали клонки, жужене на пчели и слънчеви усмивки. Но за съжаление, наред с нея идва и пролетната умора. 

Ако сте сред хората, които често биват спохождани от пролетната умора и не знаете как да се справите с нея, прочетете внимателно следващите редове. В тази статия ще Ви запознаем с някои от най-добрите тактики и съвети, които ще Ви помогнат да се справите с този неприятен пролетен феномен.

Но нека преди това научим малко повече за пролетната умора. 

 

Какво всъщност представлява пролетната умора?

Как най-добре да се справим с пролетната умора-Нутрима-бг-1

 

Пролетната умора, наричана още пролетна летаргия, е вид неразположение, което се появява в началото на пролетта и може да продължи от 2 седмици до месец. Това състояние е известно още като пролетна астения – форма на сезонно афективно разстройство, при което сезонните промени водят до физиологични промени в нашите тела. Симптомите на пролетната умора включват отпадналост, сънливост, липса на концентрация, раздразнителност и бърза умора. 

Също така се наблюдават чести и внезапни промени в настроението, които допълнително могат да повишат раздразнителността. Някои специалисти определят пролетната умора като обратно сезонно афективно разстройство. С други думи, вместо да страдате от умора и ниски енергийни нива през зимата (което е по-логично), симптомите се появяват през пролетта. 

 

Какви са причините за появата на пролетна умора?

Сред основните причини за пролетната умора се нареждат промяната в продължителността на деня, смяната на времето и нарушения хормонален баланс. 

През зимата, тялото ни произвежда повече мелатонин, известен още като хормон на съня, тъй като нощта е по-дълга. С увеличаването на деня, тялото започва да произвежда повече серотонин или така наречения хормон на щастието. Освен това тялото ни произвежда повече ендорфини, тестостерон и естроген. Всички тези внезапни промени, на хормонално ниво, ни карат да се чувстваме объркани и уморени. 

 

Как най-добре да се справим с пролетната умора?

Как най-добре да се справим с пролетната умора-Нутрима-бг-2

 

За да кажете сбогом на пролетната умора и да се насладите на приятните слънчеви дни, с които ни дарява пролетта, бъдете физически активни, хранете се здравословно, пийте повече течности, правети си разходки сред природата и се наспивайте пълноценно.

Помнете, че това състояние е само временно и може да бъде преборено лесно, с помощта на някои малки модификации в начина Ви на живот и хранене.

 

Ето и нашите 7 съвета за ефективно справяне с пролетната умора:

  1. Прекарвайте повече време на открито и се зареждайте с повече витамин D от слънцето. Доказано е, че “слънчевият витамин” е незаменим помощник в борбата с депресията.
  2. Практикувайте редовни физически упражнения. Те ще Ви заредят с ендорфини – невротрансмитери, които повишават чувството на удовлетворение и позитивизъм. Желателно е да спортувате поне по 30 – 60 минути дневно.
  3. Включете повече плодове и зеленчуци в дневното си меню. Те ще набавят на тялото Ви важни витамини и минерали и ще подсилят имунитета Ви. Стремете се да консумирате по 3 различни зеленчука и 2 различни плода дневно. 
  4. Осигурявайте си достатъчно сън за почивка през нощта – поне по 7 – 8 часа.
  5. Базирайте диетата си на здравословни храни, като плодове, зеленчуци, пълнозърнести храни, варива, семена и ядки. Избягвайте пържените храни, захарните изделия и преработените меса.
  6. Хидратирайте се със здравословни напитки, като билкови чайове и вода. Пийте поне по 1.5 – 2 литра вода дневно.
  7. Избягвайте приема на кофеин късно следобед, за пълноценен нощен сън.

 

Финални думи

 

Нека си признаем, пролетната умора не е никак забавна. Тя ни изтощава и понякога може да продължи със седмици. Добрата новина е, че малките промени в начина Ви на живот и хранене могат да помогнат на тялото Ви да се адаптира към новия ритъм, който да съответства на цикъла на дневната светлина. Това ще Ви позволи да се почувствате по-ведро и по-позитивно. 

Успех и весела пролет!

Прочетете още: 15 от най-здравословните храни, които ни правят щастливи

 

Хареса ли Ви тази статия?

Хареса ли Ви тази статия? Ако сте я намерили полезна, защо не я споделите с Вашето семейство и приятели?

Също така сте добре дошли да харесате страницата ни и да ни последвате във Facebook, както и да се абонирате за нашия безплатен имейл бюлетин за полезни статии и съвети, свързани със здравословното хранене и отслабване.

Ако желаете да добавите нещо, което сме пропуснали или да споделите Вашето мнение по темата, можете да го направите, като оставите коментар в полето по-долу.

Благодарим Ви! Вашето мнение и идеи са важни за нас! 

 


 

Абонирайте се за нашия безплатен имейл бюлетин за полезни статии и съвети.

Оставете коментар

Подобни публикации