Как да свалим упоритите излишни килограми?

От Иван
Как да свалим упоритите излишни килограми-Нутрима-бг

 

Нека бъдем честни – почти всеки един от нас, в един или друг етап от живота си, е поглеждал тялото си в огледалото и е оставал разочарован. Тези излишни килограми никак не са рядкост, дори още повече – днес почти половината от световното население е с наднормено тегло, а един на всеки трима страда от затлъстяване. За съжаление, картината у нас не е по-различна. 

И все пак, не бързайте да се отчайвате. Това че сте понатрупали няколко излишни килограма не означава, че е настъпил краят на света. Единственото, което се изисква от вас, ако желаете да се отървете от тях, е да погледнете с позитивизъм на нещата и да направите някои малки промени, в начина си на хранене и живот. 

Какви по-точно? Като за начало, такива, които можете да следвате за дълъг период от време и то с лекота. В тази статия ще Ви запознаем с някои лесни за изпълнение съвети, които ще Ви помогнат да свалите упоритите излишни килограми, да поддържате теглото си в оптималните граници и дори да повишите общото си физическо и психическо здравословно състояние. 

 

Увеличете физическата активност

Как да свалим упоритите излишни килограми-Нутрима-бг-1

 

Поддържането на добра физическа активност е сред най-добрите начини да се отървете от така упоритите излишни килограми. Застоялият начин на живот е най-добрият приятел на наднорменото тегло и затлъстяването. Спортът е изключително важен, ако желаете да се радвате на стройна фигура и добро физическо и психическо здраве. 

Възползвайте се от всяка възможност за движение и разходки. Не се застоявайте пред телевизора. Вземайте стълбите, вместо асансьора. Използвайте колелото, вместо колата. Ако все пак пътувате до работа с кола, паркирайте малко по-далеч и извървете разстоянието, до работното място, пеша. 

Изберете видове физически занимания, които Ви доставят най-голямо удоволствие и ги практикувайте редовно. Можете да пробвате с тичане, колоездене, плуване, тенис на корт, футбол, планинарство, а защо не и с градинарство. 

За да се отървете от упоритите излишни килограми, спортувайте поне по 30 – 60 минути дневно или 150 – 300 минути седмично. 

 

Намалете приема на калории

Прекомерният прием на калории е сред най-честите причини за натрупване на излишни килограми. Честото прибягване към калорични храни и двойни порции води до така наречения калориен излишък, което, от своя страна, е предпоставка за натрупване на подкожни мазнини и развитие на затлъстяване. 

За да се предпазите от свръх прием на калории, избягвайте консумацията на калорични храни, използвайте по-малки чинии и купи, дъвчете бавно и преустановете хранене преди да сте се почувствали напълно сити. 

Имайте предвид, че дневният прием на калории, за всеки един от нас, е индивидуален и зависи от редица фактори, като възраст, пол, тегло, ръст и ниво на физическа активност. 

Можете да намерите своя индивидуален препоръчителен прием на калории, с помощта на този калкулатор. 

 

Моля въведете възраст
Моля въведете пол
Моля въведете височина
Моля въведете тегло
Моля изберете ниво на физическа активност
Моля въведете вашето име
Моля въведете имейл адрес

 

Наспивайте се пълноценно

Знаете ли, че недоспиването заема едно от челните места, сред факторите, които водят до натрупване на излишни килограми? Хората, които спят по-малко от 7 – 8 часа на денонощие, страдат по-често от наднормено тегло и затлъстяване. 

За да се радвате на здравословно тегло, стремете се да спите поне по 8 часа на денонощие. Избягвайте консумацията на кафе и черен чай късно следобед, както и употребата на електронни устройства, непосредствено преди лягане. Защо не опитате с четене на книга, слушане на релаксираща музика или ароматерапия. 

 

Хранете се целесъобразно

Как да свалим упоритите излишни килограми-Нутрима-бг-2

 

Ако желаете да свалите тези упорити излишни килограми, започнете да практикувате здравословен начин на хранене. Целесъобразното хранене е сред най-добрите фактори, които водят до нормализиране на теглото и подобряване на общия здравословен статус. 

За най-добри резултати, базирайте седмичното си меню на пълнозърнести храни, плодове, зеленчуци, варива, пробиотични храни, ядки, семена и подправки. Намалете приема на месо, млечни продукти и яйца. Избягвайте консумацията на преработени месни изделия, пържени храни, захарни изделия, солени изделия и газирани напитки. 

Приготвяйте храната си в къщи. Използвайте по-малко сол и добавена захар. Заменете маслото със зехтин екстра върджин.

 

Пийте повече вода

Знаете ли, че две трети от човешкото тяло е съставено от вода? Водата е навсякъде около нас и без нея животът на планетата Земя би бил немислим. Водата се съдържа във всяка една клетка, тъкан и орган и участва във всеки един телесен процес и реакция. Обезводняването на организма води до влошаване на телесните функции, забавя работата на органите и дори може да доведе до натрупване на излишни килограми. 

За най-добри здравословни резултати, приемайте минимум по 1.5 – 2 литра вода дневно. Изпивайте по чаша вода преди всяко основно хранене. Създайте си навика да носите бутилка с вода със себе си по всяко време и да отпивате често. Не се осланяйте единствено на чувството си на жажда. Този телесен механизъм е все още в процес на еволюция и се задейства едва когато тялото се дехидратира прекомерно. 

 

Финални думи 

 

В най-общи линии, ако желаете да се отървете от тези излишни килограми и да поддържате теглото си в нормите, започнете да се движите повече, създайте си здравословни хранителни навици, наспивайте се добре, намалете приема на калории, пийте повече вода и избягвайте излишния стрес. 

И не забравяйте – що се отнася да положителните промени, в начина ни на хранене и живот, най-добрите са тези, които могат да бъдат следвани до живот. 

Прочетете още: Верният отговор на вечния въпрос! – Каква трябва да бъде лятната диета?

 

Използвани източници

  1. Davy BM, et al. (2009). Water consumption reduces energy intake at a breakfast meal in obese older adults.
  2. Dennis EA, et al. (2012). Water consumption increases weight loss during a hypocaloric diet intervention in middle-aged and older adults.
  3. Hunter GR, et al. (2012). Resistance training conserves fat-free mass and resting energy expenditure following weight loss.
  4. James M. Rippe, et al. (2016). Relationship between Added Sugars Consumption and Chronic Disease Risk Factors: Current Understanding.
  5. Jodi D. Stookey, et al. (2012). Drinking Water Is Associated With Weight Loss in Overweight Dieting Women Independent of Diet and Activity.
  6. Juul F, Martinez-Steele E, Parekh N, Monteiro CA, Chang VW. (2018). Ultra-processed food consumption and excess weight among US adults.

 


 

Абонирайте се за нашия безплатен имейл бюлетин за полезни статии и съвети.

Оставете коментар

Подобни публикации