По колко калории трябва да приемам дневно?

by Иван
По колко калории трябва да приемам дневно?

 

Отговорът на този въпрос е малко по-сложен отколкото може би предполагате. Дневният прием на калории е индивидуален за всеки един от нас и зависи от редица фактори, като възраст, пол, ръст, тегло и ниво на физическа активност. В допълнение, възрастта, полът, височината и теглото определят базалната метаболитна скорост, докато нивото на физическа активност определя допълнителните калории, от които имате нужда, в зависимост от индивидуалните Ви нужди и цели.

 

От какво зависи дневният прием на калории?

По колко калории трябва да приемам дневно-Нутрима-бг-1

 

  • Възраст
  • Пол
  • Ръст
  • Тегло
  • Мускулна маса
  • Ниво на физическа активност
  • Здравословен статус
  • Атмосферни условия

 

По колко калории трябва да приемам дневно?

Както вече споменахме, отговорът на този въпрос зависи от няколко фактора. Дневният прием на калории може да бъде пресметнат с помощта на формула, като най точната, на този етап, е тази на Мифин – Сейнт Жур. Алетернативно, можете да използвате калорийния калкулатор по-долу, който е базиран върху формулата на Мифин – Сейнт Жур. 

С помощта на този калкулатор, можете бързо и лесно да пресметнете какъв е вашият препоръчителен дневен прием на калории, според вашите нужди и цели. 

 

Калкулаторът ще Ви помогне да направите следните изчисления:

  • Базална метаболитна скорост – BMR
  • Дневен прием на калории за да поддържате теглото си
  • Дневен прием на калории за да сваляте по 0.5 кг на седмица
  • Дневен прием на калории за да сваляте по 1 кг на седмица
  • Дневен прием на калории за да качвате по 0.5 кг на седмица
  • Дневен прием на калории за да качвате по 1 кг на седмица

 

Моля въведете възраст
Моля въведете пол
Моля въведете височина
Моля въведете тегло
Моля изберете ниво на физическа активност
Моля въведете вашето име
Моля въведете имейл адрес

 

Дневен прием на калории – заключение

Дневният прием на калории е индивидуален за всеки от нас и зависи от няколко определящи фактора, като пол, ръст, тегло, възраст и физическа активност. Можете лесно да определите от колко калории дневно имате нужда, с помощта на калорийния калкулатор. За целта трябва да въведете своите данни и да имате ясна представа дали желаете да поддържате, сваляте или качвате тегло. 

За финал, бихме Ви посъветвали да избягвате бързите диети и да не се стремите да сваляте или качвате повече от 0.5 – 1 килограм седмично. 

Живейте здравословно!

Прочетете още: 3 от най-ценните съвети за здравословно отслабване

 

Хареса ли Ви тази статия?

Хареса ли Ви тази статия? Ако сте я намерили полезна, защо не я споделите с Вашето семейство и приятели?

Също така сте добре дошли да харесате страницата ни и да ни последвате във Facebook, както и да се абонирате за нашия безплатен имейл бюлетин за полезни статии и съвети, свързани със здравословното хранене и отслабване.

Ако желаете да добавите нещо, което сме пропуснали или да споделите Вашето мнение по темата, можете да го направите, като оставите коментар в полето по-долу.

Благодарим Ви! Вашето мнение и идеи са важни за нас!

 

Използвани източници

  1. J. Arthur Harris, et al. (1918). A Biometric Study of Human Basal Metabolism.
  2. M D Mifflin, et al. (1990). A new predictive equation for resting energy expenditure in healthy individuals. The American Journal of Clinical Nutrition. 
  3. Nasim S. Sabounchi, et al. (2014). Best Fitting Prediction Equations for Basal Metabolic Rate: Informing Obesity Interventions in Diverse Populations.
  4. Paoli A, et al. (2012). High-Intensity Interval Resistance Training (HIRT) influences resting energy expenditure and respiratory ratio in non-dieting individuals.
  5. Robert G. McMurray, et al. (2014). Examining Variations of Resting Metabolic Rate of Adults: A Public Health Perspective.

 


 

Абонирайте се за нашия безплатен имейл бюлетин за полезни статии и съвети.

Leave a Comment

You may also like