Кверцетин – един от най-мощните антиоксиданти

От Иван
Кверцетин - един от най-мощните антиоксиданти-Нутрима-бг

 

Кверцетинът е растителен пигмент, с мощно антиоксидантно и противовъзпалително действие. Той се среща основно в ябълките, лука, горските плодове, гроздето, броколите и елдата. Също така, можете да си набавите кверцетин и под формата на хранителна добавка. Веществото играе важна роля в борбата срещу свободните радикали, които са свързани с развитието на редица хронични заболявания.

В допълнение, антиоксидантните свойства на кверцетина могат да помогнат за намаляване на възпалението, симптомите на алергия и дори кръвното налягане. Именно поради широкия си спектър от здравословни свойства, пигментът се радва на голям интерес от страна на учените и е обект на множество изследвания. 

 

Какво е кверцетин?

Кверцетин - един от най-мощните антиоксиданти-Нутрима-бг-1

 

Кверцетинът е вид флавонол, който принадлежи към семейството на флавоноидите. Флавоноидите са специфични химикали в растенията, наречени фитонутриенти, които изразяват широк спектър от здравословни ползи. Човешкото тяло не може да произвежда кверцетин, затова трябва да си го набавяме отвън, чрез диетата или под формата на хранителна добавка. 

Флавоноидите са свързани с редица ползи за здравето, включително намален риск от сърдечни заболявания, рак и дегенеративни мозъчни разстройства. Тези полезни ефекти идват от способността им да функционират като антиоксиданти в тялото.

Антиоксидантите, известни още като противо-окислители, са съединения, които могат да неутрализират негативното действие на свободните радикали. Свободните радикали, наричани още прооксиданти, са вид нестабилни молекули, чиито високи нива причиняват клетъчно увреждане. Щетите, причинени от свободните радикали, са свързани с развитието на многобройни хронични състояния, включително деменция, рак, инфаркт, инсулт и диабет тип 2.

 

Какви са здравословните ползи от приема на кверцетин?

Изследванията свързват редовния прием на кверцетин с множество ползи за здравето. Този пигмент, с мощни антиоксидантни свойства, е свързан с понижени нива на оксидативен стрес, подсилена имунна система, подобрени нива на кръвно налягане, както и с понижен риск от развитие на сърдечни заболявания, рак, диабет тип 2 и деменция. 

Ето някои научно обосновани ползи за здравето, свързани с приема на кверцетин.

 

  • Изразява мощно антиоксидантно действие – кверцетинът неутрализира нивата на свободните радикали в тялото, с което понижава риска от развитие на редица хронични болести.
  • Подсилва имунитета – редовният прием на кверцетин води до здрава и силна имунна система. Това означава по-малко вирусни и бактериални инфекции през годината.
  • Изразява мощни противоракови свойства – кверцетинът е един от най-големите врагове на раковите клетки и туморите. Той не само блокира тяхното по-нататъшно развитие, но и унищожава вече появилите се такива. 
  • Понижава риска от невродегенеративни заболявания – редовният прием на кверцетин води до понижен риск от развитие на болестта на Паркинсон и болестта на Алцхаймер.
  • Подпомага работата на сърцето – кверцетинът подобрява здравето на кръвоносните съдове и кръвния поток през артериите, с което допринася за нормално кръвно налягане и понижен риск от развитие на инфаркт и инсулт. 

 

Кверцетин под формата на хранителна добавка

 

Много хора предпочитат да приемат кверцетин под формата на хранителна добавка, за да са сигурни, че си набавят достатъчно от този мощен антиоксидант. Обикновено, той се предлага в няколко форми, включително капсули и на прах.

Типичните дози са от порядъка на 500 – 1,000 мг дневно. Някои изследвания показват, че кверцетинът изразява синергичен ефект, когато се комбинира с други антиоксиданти и ензими, като ресвератрол, катехини, витамин С и бромелаин. 

Можете да си закупите хранителни добавки с кверцетин, от онлайн магазина на shop.4fitness.bg

 

Хареса ли Ви тази статия?

Хареса ли Ви тази статия? Ако сте я намерили полезна, защо не я споделите с Вашето семейство и приятели?

Също така сте добре дошли да харесате страницата ни и да ни последвате във Facebook, както и да се абонирате за нашия безплатен имейл бюлетин за полезни статии и съвети, свързани със здравословното хранене и отслабване.

Ако желаете да добавите нещо, което сме пропуснали или да споделите Вашето мнение по темата, можете да го направите, като оставите коментар в полето по-долу.

Благодарим Ви! Вашето мнение и идеи са важни за нас!

 

Използвани източници

  1. Costa, L. G., et al. (2016). Mechanisms of neuroprotection by quercetin: Counteracting oxidative stress and more.
  2. David, A. V. A., et al. (2016). Overviews of biological importance of quercetin: A bioactive flavonoid.
  3. Dong, Y.-S., et al. (2014). Protective effect of quercetin against oxidative stress and brain edema in an experimental rat model of subarachnoid hemorrhage. International Journal of Medical Sciences.
  4. Li, Y.,  et al. (2016). Quercetin, inflammation and immunity. Nutrients.
  5. Panche, A. N., et al. (2016). Flavonoids: An overview. Journal of Nutritional Science.
  6. Serban, M. C., et al. (2016). Effects of quercetin on blood pressure: A systematic review and meta‐analysis of randomized controlled trials. Journal of the American Heart Association.

 


 

Абонирайте се за нашия безплатен имейл бюлетин за полезни статии и съвети.

Оставете коментар

Подобни публикации