Натто – японската храна на дълголетието

От Иван
Натто - японската храна на дълголетието-Нутрима-бг

 

Ако все още не сте чували за натто, съвсем не сте сами. Макар че този хранителен представител е изключително популярен в страната на изгряващото слънце, славата му в западния свят тепърва набира скорост. Натто може да се похвали с уникална консистенция и изненадващо приятен мирис. Тази традиционна японска храна предлага невероятен хранителен състав и е свързана с множество ползи за здравето.

В тази статия ще Ви запознаем по-подробно с японската храна на дълголетието. И така, нека започваме. 

 

Какво е натто?

Натто - японската храна на дълголетието-Нутрима-бг-2

 

Както вече споменахме, натто е традиционно японско ястие. Приготвя се чрез специална ферментация на соеви зърна и се характеризира с лепкава и жилава текстура. Притежава характерен, леко остър мирис, а вкусът му наподобява този на орехите.

В традиционната японска кухня, натто обикновено се сервира с варен ориз, като предварително се залива със соев сос, горчица, кромид-лук и други подправки. Според японските традиции, за да се приготви натто, соевите зърна се сваряват, след което се увиват в оризова слама. Именно сламата е тази, която набавя нужните за ферментацията полезни бактерии (Bacillus subtilis).

Бактериите взаимодействат със захарите в соята, което води до процеса на ферментация и в последствие – до натто. 

 

Хранителен профил

Натто представлява една наистина хранителна и здравословна храна, богата на фибри, пробиотици, полезни мазнини, завършени белтъчини, важни витамини, минерали и антиоксиданти.

В 100 грама порция се съдържат около 200 калории, 10 грама мазнини, 15 грама въглехидрати, 20 грама белтъчини и 5 грама фибри. В допълнение, полезната храна е богата и на следните витамини и минерали:

 

  • Желязо – 50% от RDI
  • Мед – 35% от RDI
  • Витамин К – 30% от RDI
  • Магнезий – 30% от RDI
  • Калций – 25% от RDI
  • Витамин С – 25% от RDI
  • Калий – 20% от RDI
  • Цинк – 20% от RDI
  • Селен – 15% от RDI

 

Какви са здравословните ползи, свързани с приема на натто?

Натто - японската храна на дълголетието-Нутрима-бг-1

 

Натто е изключително полезна и здравословна храна, чийто прием се свърза с множество ползи за цялостното здраве на организма. Японската храна на дълголетието оказва благоприятно въздействие върху почти всеки един орган, тъкан и система в човешкото тяло. 

Редовният прием на натто подобрява действието на храносмилателната система, понижава нивата на холестерола, регулира кръвната захар, заздравява костите, подсилва мозъчната функция, допринася за баланса на чревната микрофлора, понижава риска от развитие на сърдечно-съдови заболявания, диабет тип 2 и някои видове рак. 

 

  • Заздравява костната система – натто е с богато съдържание на калций и един от малкото растителни източници на витамин К2. Тези два микроелемента допринасят за здрава костна система и значително понижават загубата на костна маса, асоциирана с напредването на възрастта.
  • Подобрява функцията на храносмилателната система – богатото съдържание на пробиотици (полезни бактерии) в натто допринася за нормалното действие на гастроинтестиналния тракт. Оптимално балансираната чревна флора предпазва организма от атаките на токсините, вирусите и вредните бактерии. 
  • Поддържа здравето на сърдечния мускул – натто е отличен помощник в борбата срещу високия холестерол и атеросклерозата. Основна заслуга за това имат някои важни ензими, които се срещат в химичния профил на тази храна. Един от тях е натокиназата, който помага за разтварянето на кръвните съсиреци.
  • Подсилва имунитета – освен с високото си пробиотично съдържание, което подсилва имунната система, натто е богат и на витамин С, желязо, цинк и селен, всички от които играят важна роля за засилване на имунитета и защитата на организма срещу нападенията на различни патогени. 

 

Натто като хранителна добавка

Натто е питателна, вкусна и изключително здравословна храна. За съжаление обаче, у нас, японската храна на дълголетието се консумира рядко, било то поради липсата на нужните знания за приготвяне или просто заради недостиг на време. Това обаче не бива да Ви отчайва. 

Този здравословен пробиотичен представител се предлага и под формата на хранителна добавка. Идеална за тези от вас, които желаят да водят здравословен начин на хранене и живот, но не винаги имат нужното време и сили за това. 

 

Откъде да закупя хранителна добавка натто?

 

Можете да закупите натто, във вид на добавка, от Jiznen.com – официален дистрибутор за България, на натуралните хранителни продукти на New Era Health Industry Group. 

Всички добавки, които ще намерите на онлайн магазина на Jiznen, са с най-високо качество и съдържат съставки в най-чиста форма. В допълнение към това, освен натто, добавката съдържа и екстракти от глог, нар и грозде за още по-добри здравословни резултати и по-задоволителен ефект. 

Препоръчителната дневна доза е 2 пъти (сутрин и вечер) по 2 таблетки (общо 4 таблетки дневно). За най-добри резултати, приемайте 30 – 60 минути след хранене.

 

Купи натто хранителна добавка

 

Хареса ли Ви тази статия?

Хареса ли Ви тази статия? Ако сте я намерили полезна, защо не я споделите с Вашето семейство и приятели?

Също така сте добре дошли да харесате страницата ни и да ни последвате във Facebook, както и да се абонирате за нашия безплатен имейл бюлетин за полезни статии и съвети, свързани със здравословното хранене и отслабване.

Ако желаете да добавите нещо, което сме пропуснали или да споделите Вашето мнение по темата, можете да го направите, като оставите коментар в полето по-долу.

Благодарим Ви! Вашето мнение и идеи са важни за нас!

 

Използвани източници

  1. Jose C. Clemente, et al. (2016). The Impact of the Gut Microbiota on Human Health: An Integrative View.
  2. Katarzyna Maresz, PhD, (2015). Proper Calcium Use: Vitamin K2 as a Promoter of Bone and Cardiovascular Health.
  3. Kum-Ju Park, et al. (2012). The Antithrombotic and Fibrinolytic Effect of Natto in Hypercholesterolemia Rats.
  4. Yukihiro Ikeda, et al. (2006). Intake of Fermented Soybeans, Natto, Is Associated with Reduced Bone Loss in Postmenopausal Women: Japanese Population-Based Osteoporosis (JPOS) Study.
  5. Yuko Kurosawa, et al. (2015). A single-dose of oral nattokinase potentiates thrombolysis and anti-coagulation profiles.

 


 

Абонирайте се за нашия безплатен имейл бюлетин за полезни статии и съвети.

Оставете коментар

Подобни публикации