Витамини и минерали, които помагат при отслабване

От Иван
Витамини и минерали, които помагат при отслабване

 

Диети и хранене

Отслабването е труден и продължителен процес, който често изисква не толкова жертви, колкото правилен и индивидуален подход. Най-честата причина за наднорменото тегло и затлъстяването е нездравословна и твърде калорична диета, както и липсата на редовна физическа активност. Следователно промяната на начина ви на живот е от решаващо значение, за да можете да се радвате на стройна фигура.

Струва си да си напомняте това достатъчно често, при всяка диета за отслабване. Ако не подреждате пъзела или нарушавате основните правила то всяка от популярните диети ще ви донесе повече вреда, отколкото полза. За щастие има начини да направите процеса на намаляване на мазнините малко по-бърз и не толкова труден.

Проверете кои витамини и минерали да включите във Вашата диета, за да ускорите метаболизма си и да отслабнете по-лесно.

 

Кои витамини и минерали помагат при диета за отслабване?

Както вече споменахме, процесът на отслабване не е толкова лесен и понякога крие много подводни камъни! Всяка от популярните диети, може да се усложни много и да не доведе до никакви резултати. Има обаче няколко витамини и минерали, които трябва да приемате, за да осигурите възможно най-ефективно функциониране на тялото си, докато отслабвате.

Добре балансираната диета може да отговори на повечето хранителни изисквания. Що се отнася до отслабването, не всички витамини и минерали са еднакво ефективни и ще ви помогнат. Ето 10-те най-добри витамини и минерали, които помагат за поддържането и укрепването на функциите на тялото ви, включително метаболизма ви, и ще помогнат да контролирате загубата на тегло.

 

Витамини от група В

Витамините от група В участват в много процеси в тялото ни – включително метаболитни процеси. Благодарение на тях клетките на нашето тяло могат да черпят енергия от храната. Тяхното голямо количество затруднява съхраняването на излишните калории под формата на мастна тъкан.

Витамините от група В също са необходими за правилното функциониране на щитовидната жлеза. Тази жлеза регулира скоростта на метаболизма и когато започне да се проваля, често напълняваме и постоянно се чувстваме уморени.

Витамините от група В са полезни при отслабване също по отношение и на друг въпрос. Те подобряват състоянието на кожата, което е често срещан страничен ефект по време на диета за отслабване. Най-големи количества витамини от група В се съдържат в бобови растения, птиче месо, риба, млечни продукти и яйца. Може да си ги добавите и с хранителни добавки витамин б комплекс.

 

Витамин C

Витамин С играе ключова роля в метаболизма на въглехидратите и мазнините. Нужните количества, приети след тренировка, подпомагат изгарянето на мазнини. Витамин С също е мощен антиоксидант, който стяга кожата и забавя процесите на стареене. Ето защо си струва да включите в диетата си цитрусови плодове, магданоз, касис, червен пипер и зеле.

Ако го приемате като хранителна добавка, търсете такава с GMP септификат. Също важно при избора е да е 1000 мг и да има добавени биофлавоноиди и екстракт от шипка.

 

Витамин D

Доказано е, че витамин D прави много по-лесно отслабването особено в ранните етапи на диетата. На първо място, той инхибира пристъпите на глад и осигурява усещане за ситост за по-дълго време. С това обаче полезните му свойства не свършват. Също така намалява секрецията на хормона на стреса и други хормони, отговорни за по-бързото съхранение на мастната тъкан, особено в коремната област. Ние абсорбираме витамин D на слънце, а също и чрез храна: мазни морски риби и растителни масла.

Когато си доставяте витамин D с хранителни добавки, търсете такива на дражета. Също важно е, да е форма Д-3 (холекалциферол), предлагат се течни или на дражета, цената е ниска и е достъпна за всеки.

 

Хром

Хромът е един от най-ценните елементи в процеса на отслабване. Той повишава чувствителността на клетките към инсулин и предпазва от натрупване на излишни въглехидрати под формата на мастна тъкан. Също така улеснява използването на енергия от клетките на нашето тяло и увеличава производството на серотонин – хормон, който подобрява настроението и потиска апетита.

Хром се пие при диети за отслабване, заради контрола на кръвната захар, което се отразява добре, защото няма пикове и спадове на инсулина и съответно пристъпи на вълчи глад и желание за сладки храни.

 

Йод

Йодът е от съществено значение за доброто функциониране на щитовидната жлеза и ни предпазва от хипотиреоидизъм. Той е отговорен и за много метаболитни процеси и най-вече за термогенезата. Това означава, че стимулира тялото да използва повече енергия за храносмилане и изгаряне на мазнини. По този начин значително ускорява метаболизма.

Най-голямо количество йод се съдържа в йодираната готварска сол (но не трябва да консумирате твърде много от нея, тъй като тя повишава кръвното налягане и задържа вода в тялото), морските риби и морски дарове, както и млечните продукти. Някои зеленчуци, като брюкселско зеле, карфиол, зеле и репички, затрудняват усвояването на йод.

 

Цинк

Цинкът е елемент, който участва в синтеза на тироидни хормони. Една от най-важните задачи на щитовидната жлеза е производството на хормони тироксин (t4) и трийодтиронин (t3). Що се отнася до щитовидната жлеза, най-важното е, че в случай на недостиг на цинк или пълното му отсъствие, щитовидната жлеза не е в състояние да преобразува неактивния хормон t4 в активния хормон t3 и по този начин не функционира правилно.

Цинк подобрява процеси, като метаболизма на протеините и въглехидратите и осигурява правилното функциониране на кръвоносната, костната и репродуктивната системи. Ето защо е изключително важен при диети за отслабване. Ниските нива на цинк са придружени от симптоми, като намаляване на либидото, сухота в устата, промени във вкуса и обонянието, обща слабост, имунни нарушения, депресия, влошаване на състоянието на кожата (акне, стрии, бавно зарастване на рани) и прекомерна загуба на коса.

Когато решите да добавите хранителни добавки с цинк, си струва да изберете неговите добре абсорбируеми органични форми – като цинков цитрат и пиколинат. Когато започнете да добавяте цинк, не забравяйте, че е най-добре да го приемате един час преди или два часа след хранене, тъй като някои храни могат да повлияят на усвояването.

Не се препоръчва прием на цинк с млечни продукти (заради калция), фибри или продукти с високо съдържание на фитинова киселина (напр. бобови растения, трици). Също така трябва да оставите празнина от поне два часа между приема на цинк и приема на добавки с желязо, защото желязото намалява абсорбцията на цинк. 

 

Селен

Селенът е изключително важен минерал, за много функции в човешкия организъм. Когато става въпрос за диети за отслабване, селенът е отговорен за правилното функциониране на щитовидната жлеза. Както добре знаете за да отслабнете, щитовидната жлеза трябва да работи оптимално.

Най-добре абсорбираната и ефективна форма на хранителна добавка със селен е селенометионинът. Що се отнася до дозата, приема се, че ефективното количество обикновено е 200 mcg селен на ден.

 

Желязо

Желязото е изключително ценен елемент за човешкото тяло. Това е един от най-важните микроелементи, който оказва огромно влияние върху правилното функциониране. Основните симптоми при неправилна диета и липса на желязо са апатия, обща слабост, умора. Желязото участва в транспорта и съхранението на кислород до всички части на тялото.

Когато сте на диети с калориен дефицит, това е изключително важно. Защо? Имайте предвид, че именно кислородът позволява на тялото ни да изгаря мазнините, като ги окислява. Липсата на точното количество кислород забавя метаболизма ни и следователно изгаряме по-малко калории през деня.

Недостигът на желязо също се отразява негативно на нашето благосъстояние. Чувствате се постоянно уморени, сънливи и издръжливостта ви намалява, което от своя страна намалява мотивацията ви при диета. Също така участва в много метаболитни промени, в синтеза и катаболизма на някои хормони, производството на богати на енергия съединения или синтеза на колаген.

Само около 10% от консумираното желязо се абсорбира, така че е важно да се гарантира, че количеството налични форми на желязо е възможно най-голямо в диетата. Храните с високо съдържание на желязо са например червеното месо, спанак, сушените плодове, бобови растения, яйчен жълтък.

 

Магнезий

Магнезият е отговорен преди всичко за стабилизиране на функционирането на нервната система и подобрява работата на мозъчните клетки, а също така влияе върху работата на сърдечно-съдовата система, укрепва костите и зъбите и регулира работата на щитовидната жлеза. Магнезият е от съществено значение за правилното функциониране на тялото.

Никоя диета няма да бъде ефективна и няма да ни позволи да загубим нежелани килограми, когато тялото ни страда от дефицит на магнезий. Той влияе положително на процеса на намаляване на телесните мазнини, защото помага за намаляване на инсулиновата резистентност и помага за контрола на нивата на кръвната захар.

Контролът на нивото на захар в кръвта и нивата на инсулин, произвеждани от тялото, са от основно значение при диета за отслабване. Струва си да знаете, че инсулинът инхибира процеса на изгаряне на мазнините, поради което неговото прекалено високо ниво прави отслабването много по-трудно. Наред с тези ползи, магнезият намалява нивата на стрес, като по този начин помага за понижаване на нивата на кортизол.

 

Калций

Калцият укрепва костите и зъбите ни, подобрява съсирването на кръвта, влияе върху нашето настроение, мускулна ефективност и здравословен сън. Хранителните добавки, съдържащи калций, обаче също могат да помогнат при диети за отслабване. Този минерал подобрява термогенезата. Това е процесът на тялото да произвежда топлина, за да поддържа постоянна телесна температура. Това обаче допринася и за цялостното изгаряне на повече калории в покой.

Витамините и минералите могат да подобрят метаболизма, но също така помагат да се осигури правилно хранене и да се коригират дефицитите, ако има такива, които могат да помогнат за предотвратяване на неволно наддаване на тегло и поддържане на здравословен метаболизъм.

Най-безопасният начин да консумирате повече витамини и минерали, за да стимулирате метаболизма си, е да се храните здравословно, балансирано, разнообразно и хранително. Когато това не е възможно, трябва да си набавите нужните витамини и минерали от хранителни добавки.

Можете да се възползвате от най-ниски цени Fitnessdobavki.bg, както и безплатна и експертна консултация.

 

Хареса ли ви тази статия?

Хареса ли ви тази статия? Ако сте я намерили полезна, защо не я споделите с вашето семейство и приятели?

Също така сте добре дошли да харесате страницата ни и да ни последвате във Facebook, както и да се абонирате за нашия безплатен имейл бюлетин за полезни статии и съвети, свързани със здравословното хранене и отслабване.

Ако желаете да добавите нещо, което сме пропуснали или да споделите вашето мнение по темата, можете да го направите, като оставите коментар в полето по-долу.

Благодарим ви! Вашето мнение и идеи са важни за нас!

 


 

Абонирайте се за нашия безплатен имейл бюлетин за полезни статии и съвети.

Оставете коментар

Подобни публикации